Bu Blogda Ara

27 Ocak 2014 Pazartesi

Her - #Oscars


Lise yıllarımda yaptığım bir şeyi bu sene de yapmaya yaklaştım sanırım. Bildiğiniz gibi Oscar adayları geçtiğimiz günlerde açıklandı, bu sene ödüller dağıtılmadan önce hem en iyi film adaylarını hem de vakit yeterse bir kaç animasyon ve en iyi kadın ve erkek oyuncuya aday olanların filmleri izlemeyi planlıyorum. Bahsettiğim gibi bunu lise yıllarımda yapardım ve Oscar ödüllerinin dağıltıldığı gece benim için çok daha anlımlı olurdu.

Elimden geldiğince filmler hakkında ipucu vermeden fikirlerimi aktarmaya çalışcağım. 

Hakkında bir şeyler yazmak istediğim ilk film 5 dalda Oscar'a aday gösterilen Spike Jonze'nin son uzun metrajlı filmi 'her'.

Her IMDb Top 250 listesine 112. sıradan girerek ne kadar iddialı olduğunu zaten gösterdi.

Benim için filmde akılda kalan en önemli şey kendisini görmesek de Scarlett Johansson'un sesiyle sergilediği oyundu. Sadece sesi ile en iyi kadın oyuncu Oscar'ına aday gösterbilirdim ben oysa ki :) Şaka bir yana gerçekten filmi izlerken sesinin sizi etkilememesi imkansız. Bunun yanında Joaquin Phoenix ve Amy Adam'ın harika oyunculukları da filmin başarısındaki en büyük etken.

Film günümüzde sürekli tartışılan yalnızlık ve teknolojinin insanların hayatındaki yeriyle ilgili bir çok güzel mesaj veriyor. Harika resimler seçilmiş filmde, kendinizi bir an sahilde bir an ise koca koca plazalara bakarken buluyorsunuz.

Daha önce de söylediğim gibi film hakkında daha fazla bir şeyler yazıp konusu hakkında ipucu yanlışlıkla ipucu vermek istemiyorum. Theodore'un işletim sistemi Samantha'ya olan aşkı ile gelişen olaylar değişik bir romantik komediye dönüşmüş. Mutlaka izlemenizi tavsiye ederim.

Film en iyi özgün senaryo dalında iddialı olabilir diye düşünüyorum Akademinin kararını göreceğiz :)

Fragman burada:



Sevgiler,

Serhat Öz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder