Sosyal ağları kullanmak artık büyük işletmelerden KOBİ'lere kadar kaçınılmaz bir eylem. İşletmeler için sosyal medyanın sağladığı bir başka fayda da kendi markaları ve marka iletişimleri için kullanmak. Aşağıda inceleyeceğimiz infografik markanızın özelliğine göre hangi sosyal ağları kullanmanızın daha etkin bir iletişim aracı olacağı yönünde.
İlk tabloda medya tiplerine göre hangi sosyal ağladın daha etkin olduğunu görüyoruz. Facebook tüm medya türlerine uygun olduğundan bir adım öne çıkıyor.
İkinci grafikte markanızın, arama motoru opmizasyonu (SEO), trafik kaynağı ve tüketici hedefi konusunda hangi ağların etkin olduğunu anlatıyor. Bu grafikte Google+ , Facebook, Twitter ve YouTube'un diğer sosyal ağlara göre daha etkin araçlar olduğunu görüyoruz.
Sıradaki grafikte potansiyel tüketici sayısının hangi sosyal ağda kaç kişi olduğunu görüyoruz.
Bir önceki grafikte belirtilen potansiyel tüketici marka için çok fazla şey ifade etmeyebilir. İşte bu noktada stratejik kitlenizin hangi sosyal ağları kullandığını görebileceğiniz dördüncü grafik size yardımcı olacaktır. Bu grafikte yaş gruplarına göre sosyal ağları kullananları görüyoruz.
Bir sonraki grafikte stratejik kitle için çok daha spesifik bir veri çıkıyor karşımıza. Bu kez tüketilcilerin cinsiyeti, eğitim durumu, yıllı gelirleri gibi marka konumlandırmamız için çok önemli verilerleri elde ediyoruz.
Son olarak hangi sosyal medya hesapları için hangi yeteneklere sahip olmanız gerektiğini anlatan bir grafik oluşturulmuş.
Markanız için sosyal medyayı kullanmak büyük güç, bu gücü doğru kullanır ve konumlandırmanızı da doğru yaparsanız marka değeri ve ömrü beklenenden fazla olacaktır.
Kaynak burada.
Sevgiler,
Serhat Öz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder