Bu Blogda Ara

15 Kasım 2013 Cuma

2013 İlk 6 Aylık Reklam Yatırımları Raporu



Reklamcılar Derneği, kendi üyesi ajanslarının verileri doğrultusunda 2013 yılının ilk 6 aylık reklam yatırımları raporunu açıkladı. 2012 yılına göre %10'luk büyüme oranına ulaşan reklam harcamaları toplamda 2 milyar 644 milton TL'yi buldu.

Yatırım raporunu daha detaylı olarak incelemek ve aktarmak istiyorum:

Dünyada; Avrupa dışındaki tüm bölgelerde, 2013’ün ilk 6 ayında reklam yatırımları arttı.
Latin Amerika’daki büyüme özellikle Arjantin kaynaklı olurken;Endonezya, Çin ve Filipinler Asya Pasifik bölgesinde reklam yatırımını yükselten ülkeler oldular. Avrupa’da Norveç (%2.5); İsviçre (%0.6) ve Yunanistan’da (%7.4) reklam yatırımları artarken, diğer ülkelerde reklam yatırımları azaldı.





Kaynak: http://www.nielsen.com/us/en/reports/2013/global-adview-pulse-lite-q2-2013.html


2013’ün ilk yarısındaki büyümeye paralel, toplam reklam yatırımında ikinci yarıda da yaklaşık %10 büyüme beklenmektedir. 




Türkiye'deki medya yatırımlarının milyon TL olarak dağılımı ve ölçüm kriterlerini gösteren bir tablo:


Karşılaştırmalı medya yatırımlarını incelediğimde beni şaşırtan bir sonuca ulaştım. Yeni medya'ya, dijitale yapılan reklam yatırımının büyümesinin geleneksel medya'ya (TV özelini kastediyorum)  yapılandan fazla olmasını umuyordum fakat sonuç böyle olmadı. Hem TV hem de dijitale yapılan yatrım geçen seneye oranla %13 oranında büyümüş.

Yatırımcıların geleneksel medyada vazgeçemedikleri bu tabloda açıkça karşımıza çıkıyor. Dijital'in %8.89'luk pazar payı da yine benim için hayal kırıklığı yaratn bir sonuç. 

Dijitaldeki yatırımın büyümesine dair araştırmalar okuyorum. Dünya çoktan dijitale yatırıma geçmişken Türkiye geleneksel medya yatırmına daha ne kadar devam edecek ya da dünyadaki bu değişime ne zaman ayak uydurabilecek merak ediyorum. 




Medya karmasına dair bir grafik de ayrına yayınlanmış:



Raporun geri kalanında tüm medya organlarının detaylı raporları grafiklerle yıllar bazında sunulmuş. Ben size sadece en büyük büyümeyi oranına sahip TV ve Dijital'in verilerini ileteceğim.


TV’nin toplam yatırım içindeki payı, tüm dünyada ve Türkiye’de ~%58 oldu (2013 ilk 6 ay). Türkiye’de TV ve gazete reklam yatırım payı tüm dünya ortalamasıyla benzer seviyededir.
Internet ve outdoor reklam yatırım payı dünya ortalamasının üzerindeyken, dergi ve radyo payı ise dünya ortalamasının altındadır.  




Kaynak: http://www.nielsen.com/us/en/newswire/2013/global-ad-spend-with-double-digit-gains-display-ads-drive-in-y.html


2013'ün ilk 6 ayından ölçülen ve ölçülmeyen TV reklam yatırımları. Yatırımların %80'i ölçülen TV'lere yapılmıştır.





2013 ilk yarı yılı dijital yatırımı da daha önce söylediğim gibi %13'lük bir yükseliş göstererek 235 milyon TL'ye ulaşmış.


Son olarak tüm mecralarda 2010 yılından bu yıla kadar karşılaştırılmış reklamveren, marka ve ürün adetlerini gösteren tabloyu göstermek istiyorum. Belirtilen verilere radyo ve dijitalin dahil olmadığı notunu da eklemek istiyorum.



Teşekkürler,

Serhat Öz





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder