Bu Blogda Ara

11 Kasım 2013 Pazartesi

2013 Kitap Fuarı Ardından

 
 
Bu sene 32. gerçekleştirilen Tüyap İstanbul Kitap Fuarı benim için 1 saatte gidip yaklaşık 4 saatte döndüğüm yıl olarak hep hatırlanacak.
 
Bu seneki onur konuğu Çin Halk Cumhuriyeti olan kitap fuarı dün (10 Kasım 2013) sona erdi. 9 Kasım'da gezme fırsatı bulduğum fuar hakkında bir kaç not aktarmak istiyorum.
 
Bu sene fuara gösterilen ilgi benim şimdiye kadar gördüklerim içinde en yüksek seviyedeydi. Her sene bunu kendi kendim söylerdim ama bu sefer adım atacak yer bulmakta dahi zorlandım. Umarım fuardaki bu yoğunluk kitap okuma oranımıza da yansır.
 
Fuar broşürü salon yerleşimi yerine yayınevlerinin isimlerine gore düzenlenmişti. Bu da sadece direkt yayınevi arayan okurlar için bir avantaj malesef. Bir salonda hangi yayınevi nerede görmek imkansızdı.
 
Yayınevlerinin standlarına ulaşmak neredeyse imkansızdı, uzaktan gözünüze kitap kestirip bir şeyler alabilenler şanslıydı.
 
Doğan kitap 2 ayrı salonda 2 büyük stand kurarak benim için diğer yayınevlerinden farklılık yaratmış oldular. Zaten aldığım kitapların bir çoğu da Doğan Kitap'tan oldu. Doğan bu iki standının haricinde 'Doğan Egmont' olarak da ayrıca bir stand bulunduruyordu.
 
Fuar'da en fazla zaman geçirdiğim standlardandır Uykusuz ve Penguen standları. Her sene birbirine yakın ilgi çekiliği olan bu iki yayıncıdan bu sene Uykusuz'un biraz daha önde olduğunu rahatlıkla söylebilirim.
 
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya ile ilgili aradığım bir çok kitap MediaCat yayınlarından çıkıyor. Büyük bir hevesle standını aramama ragmen bulamadım. Broşür'de bile ismini göremediğim için kendisini gözle aramak benim için oldukça güçleşti ve bulamadım. 
 
Fuar'da güzel ayrıntılardan biri de sahafların ve alternatif yayıncıların toplandığı salondu. Her sesten yayınevini yanyana görmek kitap fuarının ruhu açısından ilham vericiydi.
 
 
 
 
Sonuç olarak bir sene daha "Bu sene bir şey almayacağım sadece gezeceğim" mottosuyla gittiğim kitap fuarından bir şeyler almadan dönmek başarısını göstermedim.
 
Bakalım seneye kesin bir şey almayacağım!
 
Sevgiler,
 
Serhat Öz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder