Bu Blogda Ara

9 Kasım 2013 Cumartesi

Twitter Neden Hâlâ Facebook'un Gerisinde?


Twitter 2 gün önce New York borsasına etkileyici bir giriş yaptı. Herkesin beklentisi bu yönde olmasına ragmen Twitter'ın borsa performası beklentilerin üzerinde oldu. Hatta bu durum Facebook değerlerini bile etkileyip Twitter tarafından geçilmesine neden oldu.
 
Borsa kapışmasında Twitter hızlı bir başlangıç yapmasına ragmen Facebook hala bir çok alanda Twitter'ın önünde yer alıyor. Bu nedenlere dair Statista tarafından bir infografik yayınlandı. Şimdi infografiği biraz daha detaylı inceleyelim.
 
  • 2013 yılının ilk 3 çeyreğinde Twitter 422m$ gelir elde etmişken, Facebook ise 13 kat daha fazla yani 5.287m$ gelir elde ederek Twitter'ı geride bırakmış.
 
  • Aylık ortalama "Aktif Kullanıcı Sayısı"nda ise Facebook 1.189m kullanıcı ile Twitter'ın 232m'luk aktif kullanıcı sayısını beşe katlamış.
 
  • Mobil uygulama kullanımında da yine Facebook yaklaşık 700m'luk farkla Twitter'ı arkasında bırakmış.
 
  • Bu iki sosyal ağ'da geçirilen zamanlar da (Eylül 2013 verisi) Facebook'ta 22:52 dakika iken Twitter'da 12:51. Yani Facebook kullanıcıları Twitter kullanıcılarına göre 10 dakika daha fazla zaman geçiriyorlar. İçerik olarak daha zengin olmasının Facebook'un bu alanda önde olmasını kolaylaştırdığını söylebiliriz. 
 
  • Facebook ve Twitter'ın kullanıcı başına elde ettikleri gelir de hesaplanmış. Bu kategoride Facebook kullanıcı başına 1$ daha fazla gelir elde ediyor.
 
  • Mobil reklamcılık pazar payında Twitter %1,9 pazar payı ile Facebook'un 15,8'lik pazar payının çok gerisinde kaldığını görüyoruz.
 
  • 2013 yılının ilk üç çeyreğinde Facebook, 977m$ net gelir artışı elde etti. Twitter ise mali gelirlerinde 134m$'lık bir azalma yaşadı.
 
 
 

Infografik'in üzerinde durduğu mali konuların hepsini düzeltme şansını sahip Twitter. Zira hala arz edilişiyle birlikte finansal gelirlerinde oldukça fazla yükselme oldu. Kullanıcılar arasında popülerlik anlamında Twitter'ın hâlâ bir çok yerde keşvedilmeyi bekleyen bir cevher olduğunu hepimiz biliyoruz. Öngörüler Twitter'ın Facebook'u bir çok alanda kısa zamanda zorlayacağı yönünde.
 
Kişisel olarak da benim daha fazla keyif aldığım bir sosyal medya aracı Twitter. Umarım gelirlerini arttırmak için kendisini reklam panosuna çevirmez ve çizgisi korur.
 
Teşekkürler.
 
Serhat Öz


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder