Bu Blogda Ara

12 Aralık 2013 Perşembe

Karşılaştırmalı Reklamlara Hazır mıyız?


Geçtiğimiz Kasım ayının sonlarına doğru karşılaştırmalı reklam, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un Resmi Gazetede'de yayınlanmasın ardından hayatımıza girdi. Peki alınganlıkların, en ufak eleştirinin bile hakaret sayıldığı ülkemizde karşılaştırmalı reklamın yansıması nasıl olacak?

Benim fikrim Türkiye'nin karşılaştırma reklam henüz hazır olmadığı yönünde. Reklamlar başladıktan sonra mahmeler firmaların ağlayan temsilcileri ile dolu olacak diye düşünüyorum. Firmalar ya küsüp piyasadan çekilecek ya da az önce de söylediğim gibi tahammül edemeyip sürekli hukukun başını ağrıtacaklar.

Konu hakkında çok şey yazıldı çizildi burda daha fazla bilgi vermek anlamsız olacaktır. Benim üzerinde duracağım nokta 'karşılaştırmalı reklam da dünya'da neler olmuş' olacak. 

Bu kadar fazla yaratıcılığı tetikleyen bir alan için endişe duymamızın garipliğini düşünerek dünyaki başarılı örneklere sözü bırakıyorum.



  
 Apple ve BlackBerry (Video)




Audi'den BMW, Mercedes, Alfa Romeo ve Volvo'ya (Video)




Pepsi ve Coca-Cola (Video)



BMW'nin Şah Mat'ı




Burger King ve McDonalds



BMW 'dan Audi'ye gönderme :)





Ve Audi'nin Cevabı





Microsoft'un 'Apple ve Samsung'a Kavga Etmeyin' uyarısı




Burada izleyip gördüklerimizin dışında daha bir çok reklam var hepsini buraya eklemek tabi ki imkansız. En iyi örnekleri derlemeye çalıştım. 

İçinde 'fasülye' kelimesi geçtiği için Türkcell ve Avea arasında tartışmaya neden olan reklam savaşları karşılaştırmalı olunca hangi boyuta taşınacak büyük merakla bekliyorum.

Sevgiler,

Serhat Öz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder