Her sosyal ağın kendine özgü bir yapısı olduğunu gözlemlemek hiç de zor değil. Sosyal ağların farklı karakterlere sahip olması hem sosyal ağlar için kullanıcı çeşitliliği yaratmak konusunda hem de aynı zamanda kullanıcılar için paylaşım platformunda çeşitlilik yaratması anlamında önemi büyük.
Farklı yapıya sahip olmak otomatik olarak her sosyal ağ için farklı okunma zamanları ortaya çıkmasına neden oluyor. Sosyal medya'da yaptığımız paylaşımların okunması (daha çok kişiye ulaşması) paylaşımın başarısı için bir kriter olarak tanımlanabilir. Gerçek zamanlı paylaşımların daha fazla tercih edildiği sosyal ağlarda eğer bir paylaşımınızın daha fazla etki yaratmasını istiyotsanız aşağıdaki tabloya bir göz atın.
myclever agency 'nin yaptığı bir araştırmadan alıntı olan tablo bize hangi sosyal ağda ne zaman yaptığımız paylaşımın daha çok okunacağına dair ışık tutuyor.
Tablo'ya göre Twitter ve Facebook'ta 13:00 ile 16:00 saatleri arasında yaptığınız paylaşımlar en çok okunan paylaşımlar olacaktır. En kötü zamanlama ise akşam 20:00 ile sabah 08:00 arasında.
Profesyonellerin sosyal ağı olarak nitelendirilen LinkedIn'in ise çalışma saatleri başlamadan hemen önce ve çalışma saatlerinin başlarında yapılan paylaşımlar en fazla okuyucuya ulaşan paylaşımlar oluyor. LinkedIn'de bir başka doğru paylaşım zamanı ise akşam 17:00 ile 18:00 arası.
Görseller için yani Pinterest için ise en doğru zaman herkesin işten eve geri döndüğü saatler. Akşam 20:00'den sonra yaptığınız paylaşımlar Pinterest için en doğru zamanlama olacaktır.
Daha önce de söylediğim gibi gerçek zamanlı paylaşımı çok daha fazla tercih etsek de bazen paylaşımlarımız için stratejik düşünebiliriz. Böyle durumlarla karşılaştığımızda umarım bu tablo biraz yardımcı olur.
Sevgiler,
Serhat Öz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder