Bu yazı ilk olarak 15/03/2013 tarihinde imcyeditepe.blogspot.com sayfasında yayımlanmıştır.
Giyilebilir teknoloji, bu terimi 2013 yılında çok daha sık duymaya başladık.
Uzun zamandır teknoloji alemi "Giyilebilir Teknoloji" ürünlerini büyük bir merakla bekliyor. Buna ait tek somut ürün geçtiğimiz günlerde Google tarafından tanıtıldı; Google Glass.
Uzun zamandır teknoloji alemi "Giyilebilir Teknoloji" ürünlerini büyük bir merakla bekliyor. Buna ait tek somut ürün geçtiğimiz günlerde Google tarafından tanıtıldı; Google Glass.
Bu ürün ile
Google, bugun kullandığımız bilgisayar ve telefonları ufaltıyor ve
gözümüzün önüne getiriyor. Google'ın birçok hizmetini bünyesinde
barındıran teknolojik gözlük Google Glass'ın ön tanıtımı yaklaşık bir
sene önce kısa bir video ile yapılmıştı.
Bu bağlamda
arama motoru devi Google geçtiğimiz günlerde kullanıcılarına bir sürpriz
yaptı. Sık sık haberlere konu olan; ancak hakkında pek fazla şey
bilinmeyen Google Glass'ın nasıl olacağı detaylandırıldı; Google Glass'a
özel bir sayfa açıldı. Ancak Google bununla da sınırlı kalmadı ve
akıllı gözlüklerin ön sipariş ile kullanıcılarına satışa sunmak için ilk
adımı attı. Fakat kullanıcıları en çok heyecanladıran Google Glass'ın
nasıl kullanıcılağını örneklerle anlatan tanıtım videosu oldu.
Google'ın şubat ayında yayınladığı resmi reklam filmi:
Akıllı Telefonlar için video linki: http://www.youtube.com/watch?v=v1uyQZNg2vE
Videoda da
detaylı olarak izleyebildiğimiz gibi Google Glass'ı aktif hale
getirebilmek için "OK Glass" komutu vermek yeterli oluyor. Bu komuttan
sonra söyleyeceğiniz her şey Glass için yapılması gereken bir görev
anlamına geliyor. Glass ile fotoğraf ve video çekiminin yanı sıra
Google'da normal arama veya görsel arama yapabiliyor, gideceğiniz yerle
ilgili navigasyon desteği alabiliyor, sesli çeviri hizmeti alabiliyor ve
"Hang out with..." komutuyla bir video konferans başlatabiliyorsunuz.
Wikipedia' da komutlarla ilgili oluşturulmuş bir tablo bulunmakta;
Wikipedia' da komutlarla ilgili oluşturulmuş bir tablo bulunmakta;
Google Glass'ın
ön siparişiyle ilgili olarak ilk adımı attığından bahsetmiştik. Bunu
yaparken kullandığı yöntem gerçekten çok ilgi çekici.
Google bu ön satış için farklı bir kampanya hazırlamış. Google Glass'ın resmi sitesinden duyurulan ön sipariş verebilme imkanını Google sadece yaratıcılığını gösterebilecek kişilere veriyor.
Glass'ı 1.500 dolara sınırlı sayıda ön satışa sunan Google, Twitter ve Google Plus'ı kapsayan bir sosyal medya kampanyası ile ön sipariş adaylarından #ifihadglass hashtagiyle, Twitter ve Google Plus'ta eğer bir Glass'a sahip olasalardı ne amaçla ya da nasıl kullanacaklarını paylaşmalarını istiyor.
Google bu ön satış için farklı bir kampanya hazırlamış. Google Glass'ın resmi sitesinden duyurulan ön sipariş verebilme imkanını Google sadece yaratıcılığını gösterebilecek kişilere veriyor.
Glass'ı 1.500 dolara sınırlı sayıda ön satışa sunan Google, Twitter ve Google Plus'ı kapsayan bir sosyal medya kampanyası ile ön sipariş adaylarından #ifihadglass hashtagiyle, Twitter ve Google Plus'ta eğer bir Glass'a sahip olasalardı ne amaçla ya da nasıl kullanacaklarını paylaşmalarını istiyor.
Bu paylaşımlarla ilgili bir takım kısıtlamalar da mevcut
- Yazılan ileti 50 kelimeyi geçmemelidir.
- İletilerin 5'ten fazla fotoğraf içermemesi gerekiyor.
- 15 saniyelik bir video iletilere eklenebilir.
- Twitter'da @projectglass veya Google Plus'ta +ProjectGlass hesaplarını takip ekmeniz gerekiyor. Bu sayede kazanmanız halinde Google sizinle iletişime geçebilecektir.
- Yarışmaya 18 yaşının altındakiler katılamayacaklardır.
En üzücü maddeyi en sona sakladım;
- Yarışmaya başvurmak için ABD'de ikamet etmeniz gerekiyor.
Şu anda bu
alanda rakipsiz gibi görünen Google'ın yine muhtemel en büyük
rakibi Apple olacak. Henüz basına sızdırılmış bir fotoğrafını göremesek
de Apple, iWatch ile Google Glass'ın karşısında yer alacak. Ancak bu
ürünü görmek için önümüzde biraz daha zaman var gibi gözüküyor.
2014 yılında Giyilebilir Teknoloji savaşının ortasında kalmamız sürpriz olmayacak.
Sevgiler,
Serhat ÖZ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder