Bu Blogda Ara

25 Ekim 2013 Cuma

Sosyal Medya 101 2.0

Sosyal Medya ile ilgili birkaç kitap karıştımak ya da profesyonel olarak araştırma yapmak isteyenler için Türkçe kaynak arayıp bulmak oldukça güç. Maalesef ülkemizde sosyal medya ile ilgili yayımlanmış kitapların sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor.

İşte bu kısıtlı kaynaklar içinde karşımıza çıkan önemli örneklerden biri Sosyal Medya 101. Daha önce sosyal medya alanında önemli çalışmalara imza atmış Murat Kahraman tarafından kaleme alınan bu kitap, hem sektörel deneyimleri görmek hem de akademik bir takım bilgiler edinmek açısından önemli bir yayın. 2010 yılında çıkan ilk baskıyı izleyen iki yıl içerisinde sosyal medya için süreç o kadar hızlı ilerlerdi ki yazar kitabı güncelleyerek 2.0 versiyonuyla tekrar yayıma hazırlama ihtiyacı hissetmiş. Kitabın yeni versiyonu 2013 yılının Nisan ayında kitapseverlerin ilgisine sunulmuş.


Kitap, sosyal medya ile ilgilenen kişileri çok rahatlıkla kendisine çekebilecek bir dil ile yazıldığından okuduğunuzda konukarı kolayca kavrayıp üzerinde düşünmeye başlıyorsunuz.
Kitap 5 ana başlık altında toplanmış, bunlar:
  • Sosyal Medya Nedir?
  • Kurumsal Sosyal Medya Kullanımı
  • Sosyal Medya Pazarlama
  • Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları
  • Gelecek Sosyal Trendler
Kitabın önemli özelliklerinden biri de konu ile ilgili yetkin bir kişinin konu başlığı altında yazdığı yazı ve yorumları. Böylelikle artık farklı alanlarda uzmanlık gerektiren sosyal medya'yı konusunda uzman kişilerden okuyabilme fırsatına sahip oluyorsunuz.
Sosyal Ağlar konusunda daha önce yapılmış araştırma ve istatistikleri içermesi de kitabın  dikkat çeken diğer noktalarından biri. Saf verilere ulaşabileceğiniz gibi yazarın yorumlarını da okuyup bilgi edinebilirsiniz.
Sosyal Medya'nın pazarlama ayağı ile ilgilenenler için kitapta oldukça fazla sayfa ayırılmış. Sosyal medya yönetimi, İçerik oluşturma, Moderasyon, Kampanya Planlama ve Kriz yönetimi pazarlama konusunun alt başlıklardan sadece bir kaçı.
Yine kitapta, ülkemizde Modern işletmeciliğin yenilikleri zor benimsenen insan kaynakları yönetiminin sosyal medya'ya ve sosyal medya profesyonellerine bakış açısıyla ilgili ilginç içerikler bulabilirsiniz.
Kitapta ayrıca beğendiğim konulardan biri de QR Code kullanımı oldu. Bu içeriğe sahip bir kitap için bence mutlaka olması gereken şeylerden biri olan QR Code, okuyucuyu internette ilgili yerlere kolayca bağlıyor. Bu anlamda kitapta interaktivitenin doğru bir dozda ayarlandığı görüşündeyim.


Büyüklüğü konusunda fikir sahibi olmanın zor olduğu sosyal medya'da şimdiye kadar gözünüzden kaçan ya da ilginizi çekmemiş birkaç şey mutlaka bu kitapta karşınıza çıkacaktır. En güzeli de bu kitabı bir şeyler öğrenerek ve kendine bir şeyler katmış olarak bitirmek.
İyi okumalar diliyorum...

Sevgiler,

Serhat ÖZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder